woensdag 2 april 2014

Nieuwe opdracht voor klant



Top Burda los patroon 7519.
Op foto valt de hals van het gebloemde model net niet goed door een briesje.
Maar hij valt wel mooi los zoals het ander topje.
Een klant bracht deze stof en het uitgeknipt patroon maat 46 binnen.
Helaas geen werkbeschrijving met de juiste maten tabel en het knipplan.
Wat ik heb ontvangen was voorpand, rugpand en biesje van het patroon.
Bij de klant heb ik de maten opgemeten,
 en voor het patroon de maten tabel opgezocht via internet.
Via het Sancho forum even hulp ingeroepen wie het patroon ook had.
Helaas geen resultaat maar wel tips,
 naar blogs van dames die het patroon eerder hebben gemaakt.
Zo kon ik het uitgewerkt model zien terwijl de dames het topje aan hadden.
Eerst dacht ik er een blinde rits in te verwerken.
Maar mijn paspop had ik al opgesteld,
en aangepast aan de dame haar werkelijke maten.
Top in elkaar gespeld en deze ging zonder problemen
 over de paspop heen zonder opening in een zijnaad.
Nu nog afwachten tot de dame zelf komt passen.
Maar het resultaat ziet er heel goed uit.
Armsgaten en halsrug zijn afgewerkt met bias uit de stof
en naar binnen afgewerkt.
Bij het blauwe stofje met satijn bias omdat er 
pareltjes in zitten verwerkt en die prikken aan de arm en hals.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten